40 veje til bedre trivsel for børn i dagtilbud

PrintSend til en venDel på Facebook

Metodehåndbogen præsenterer en række eksempler på, hvordan praktikere gennemfører projekter eller mindre tiltag, der fremmer den sociale trivsel blandt børn og styrker børnefællesskaber.

En virkning andre praktikere forhåbentlig kan opleve ved at anvende og tilpasse metoderne til egen praksis.

Bogens overordnede formål er:

  • At samle og videreformidle metoder, der er forankret i praksis
  • At inspirere dagtilbud med konkrete og anvendelige metoder til arbejdet med børns trivsel.

Metoderne giver inspiration til, hvordan pædagoger, dagplejere og andre pædagogisk interesserede kan tilrettelægge aktiviteter og organisere deres hverdag, så de bedst muligt fremmer børnegruppens trivsel i dagtilbuddet. Metoderne peger både på løsninger, hvor det handler om enkle tiltag, som den enkelte pædagog og børnegruppe kan praktisere og løsninger, der er gennemgribende for hele dagtilbuddet.

 

 

Læs metodehåndbogen her: 40 veje til bedre trivsel for børn i dagtilbud

Senest opdateret 26-09-2012