Strategi
Strategi for Samarbejde for trivsel 2014-1216
Formål
Strategien skal sikre samarbejdet en synlig, konsistent og kendt profil.
Kommunikationsmål
De overordnede mål med samarbejdets kommunikation er:
- at skabe opmærksomhed og synlighed omkring samarbejdets viden, ressourcer og aktiviteter
- at påvirke holdninger og handlingsmønstre i dagtilbud
- at blive hørt af relevante aktører i udformningen af lovgivning, der har betydning for trivsel og miljø i dagtilbud
- at skabe dialog og debat om børns trivsel.
Målgrupper
Målgruppen for Samarbejdets arbejde og kommunikation er praktikere inden for dagtilbud, forældre, politikere og lovgivere med interesse i og indflydelse på området samt andre organisationer.
Temaer
Samarbejde for trivsel vil hvert år arbejde med minimum et bestemt tema:
2014: Strategi og fondsansøgning
2015: Fondsansøgning og trivselsbegrebet
2016: Etablering af fondsprojekt
Kanaler
www.samarbejdefortrivsel.dk
Samarbejdet vil drive www.samarbejdefortrivsel.dk med henblik på
- at formidle materialer, som understøtter trivselsarbejdet i praksis
- at linke til relevante materialer, som produceres af samarbejdet og parterne
- at formidle nyheder om samarbejdet og dets aktiviteter
- at formidle viden om samarbejdet og dets parter.
Trykte og elektroniske materialer
Samarbejdet vil formidle materialer om børns trivsel i dagtilbud. Materialerne kan være til forskellige målgrupper. Samarbejdet vil producere:
- artikler til hjemmesiden og relevante fagblade
Konferencer mv.
Ingen planlagte konferencer
Pressen
Samarbejdet vil rette henvendelse til og besvare spørgsmål fra pressen særligt i forbindelse med lancering af materialer eller initiativer. Samarbejdet vil forsøge at kommunikere rettidigt og omhyggeligt, proaktivt og reaktivt.
Strategien skal revideres medio 2016